Kom je ergens niet direct uit? We hebben een lijst gemaakt van de meest gestelde vragen en antwoorden!

Uiteraard hebben we voor de DIT is TV Box handige instructie manuals. Je vind ze hier beneden.

Meer informatie, vragen of gewoon een praatje maken? Neem direct contact met ons op!

Niet tevreden met je bestelling? Wij helpen je graag alsnog verder. Ook vind je hier de retourinstructies.

 
De meest gestelde vragen!
Probleemoplosser
Ik krijg geen beeld op mijn TV (een rood lampje op de box)

Wacht 30 seconden – Nog steeds niks? Is de juiste ingang op de TV geselecteerd? [HDMI] 2. Zit de HDMI kabel helemaal in de box totdat deze echt niet meer verder kan en zit deze recht erin? Haal de stroomkabel eruit & stop deze weer erin.

Een app geeft steeds “fout in script” of “cannot connect to server”
  • Start de DIT is TV Box een keer opnieuw op.
  • 1. Is de WIFI-sleutel juist ingevoerd in de instellingen?
  • 2. Is het draadloos netwerk waarmee je probeert te verbinden beveiligd? De box verbind namelijk niet met onbeveiligde netwerken.
  • 3. Als de box bekabeld aangesloten is op de router probeer in dat geval een andere poort en start de box en het modem opnieuw op.
Mijn TV afstandsbediening doet het niet of reageert traag

De meeste LCD en Plasma TV’s van na 2006 ondersteunen HDMI CEC. Dit werkt echter niet bij elke TV even goed. Als je problemen hebt met het gebruik van je standaard TV afstandsbediening dan is het gebruiken van een aparte afstandsbediening of toetsenbord de oplossing.HDMI CEC De functie HDMI CEC heet bij elke TV fabrikant weer anders:

  • Samsung – AnyNet+
  • Sharp – Aquos Link
  • Sony – BRAVIA Link en BRAVIA Sync
  • Toshiba – CE-Link en Regza Link
  • LG – SimpLink
  • Panasonic – HDAVI Control, EZ-Sync of VIERA Link
  • Phillips – EasyLink
De box reageert niet of hangt vast

Staat de box in een kast of is deze afgedekt? Zorg voor voldoende ventilatie; anders wordt de box te warm en gaat deze problemen geven. Start hem opnieuw op door de stroomkabel (micro USB) eruit te halen & weer erin te stoppen.

Ik heb problemen met het verbinden via Wifi

De DIT is TV Box werkt alleen op beveiligde netwerken. Onbeveiligde Wifi verbindingen werken niet.

  • 1. Vaak geeft de box bij het succesvol verbinden onterecht een „foutmelding” controleer in de lijst met netwerken of de box niet alsnog verbonden is.
  • 2. Start de box en de router beiden opnieuw op en probeer het nog een keer
  • 3. Controleer het WIFI wachtwoord: de Box accepteert alleen wachtwoorden met letters en cijfers, leestekens worden NIET geaccepteerd.
  • 4. Ga naar instellingen - systeeminstellingen - Netwerk en zorg dat de optie "Inschakelen 'getheterde' draadloze accespoint NIET ingeschakeld is.
De datum klopt niet

Als de box niet direct tijdens het opstarten een actieve internetverbinding heeft, dan kan hij geen verbinding maken met de online tijd-server. De tijd zal dan op 1 Jan. 1970 staan. Is de Box verbonden met internet? - Start uw modem + de Box een keer opnieuw op.

Sommige apps reageren niet meer ?

Ga naar instellingen - DITisTV - Update/Herstel & start de box opnieuw op zodra hij klaar is met updaten/herstellen.

Wifi wilt niet verbinden of is erg traag

Dit komt meestal omdat uw Wifi netwerk op hetzelfde kanaal zit als een of meer van uw buren! Dit is gemakkelijk zelf op te lossen.

1. Download eerst de Wifi analyser app voor uw smartphone:
Klik hier voor iOS
Klik hier voor Android

2. Stel het Wifi kanaal van uw router in op een kanaal welke nog niet gebruikt wordt door een van de netwerken die u bij stap 1 gevonden hebt in de app
Klik hier als u UPC klant bent of klik hier als u een Horizon Box hebt
Klik hier als u Ziggo klant bent
Klik hier als u KPN klant bent
N.B. voor alle overige providers of als u een eigen modem gebruikt, verwijzen wij u naar de website van deze partij.

3. Start uw modem en de DIT is TV Box opnieuw op. Uw Wifi netwerk zou nu optimaal moeten werken icm. de DIT is TV Box.

XXX wachtwoord
nsfw
De Box updaten
  • Hoe u de DIT is TV Box kunt updaten vindt u hier
De 4K Box resetten
  • 1. Zet de Box uit.
  • 2. Draai hem om
  • 3. Druk met bijv. een paperclip het kleine resetknopje aan de onderkant in en zet hem aan, houdt het knopje ingedrukt totdat er iets in beeld verschijnt.
  • 4. Installeer hem nu opnieuw, dit zou het probleem moeten verhelpen.
Bel ons
    • 0900-DIT IS TV
    • (0900-3484788)
    • Elke dag van 9:00 tot 22:00
    • Of stuur een email naar:
      helpdesk-notification@ditistv.nl
Blijf op de hoogte